آکادمی عربی مهدی ترابی

آکادمی عربی مهدی ترابی

ساخت وبلاگ

امکانات وب

بهترین راه برای جمع بندی عربی کنکور چیست؟

جمع بندی عربی کنکور

در روزهای منتهی به کنکور، اکثر داوطلبان به دنبال جمع بندی درس ‌های مختلف از جمله درس عربی هستند. جمع بندی دروس دارای قواعد، همچون زبان انگلیسی، عربی و ... نسبت به دروس دیگر از اهمیت بیشتری برخوردار است. از طرفی عربی یکی از درس‌ هایی است که نسبت به خیلی از درس‌ها، تاثیر بیشتری در کنکور دارد. این تاثیر به دلیل دشوار بودن عربی برای اکثر دانش آموزان است. پس جمع بندی عربی کنکور یکی از مهم ترین کارهایی است که شما باید انجام دهید. ادامه مطلب را همراه ما باشید تا بهترین راه برای جمع بندی عربی کنکور را به شما معرفی کنیم.

اهمیت جمع بندی عربی کنکور

بهتر است ابتدا منظورمان از جمع بندی را برای شما توضیح دهیم. جمع بندی یک درس، به معنی مرور و مطالعه تمام نکات مهم آن است. با مرور و مطالعه نکات مهم، یادداشت‌ ها، بخش ‌های مهم درسنامه و ... نکاتی که احتمالا در حافظه بلند مدت‌مان ثبت نشده‌اند، برای روزهای نزدیک به کنکور برای‌مان یادآوری خواهند شد.

پس اولین اهمیت جمع بندی هر درسی خصوصا اهمیت جمع بندی عربی کنکور یادآوری نکات فراموش شده آن است. حال این یادآوری نکات چرا در درس عربی اهمیت ویژه پیدا کرده است؟ زیرا درس عربی همانطور که پیش از این گفته شد، در کنکور اهمیت ویژه‌ای دارد. افراد زیادی این درس را با درصد پایین در کنکور و آزمون‌ های آزمایشی می گذرانند. به همین دلیل اگر یک دانش آموز با درست خواندن آن بتواند درصد خوبی در کنکور از آن خود کند، قطعا در رتبه او تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

در رشته های غیر انسانی همچون، تجربی و ریاضی درس عربی یک درس عمومی است و شاید تصور کنید در مقابل درس های تخصصی کمی اهمیت کمتری داشته باشد که البته اینطور نیست. بهتر است بدانید تاثیر درس عربی در رتبه بسیار زیاد است. اما در رشته انسانی، عربی علاوه بر یک درس عمومی، یک درس تخصصی است. جمع بندی عربی تخصصی کنکور برای این رشته اهمیت زیادی دارد.

نحوه جمع بندی عربی کنکور

خب حال که از اهمیت جمع بندی عربی کنکور مطمئن شدید، قطعا این سوال در ذهن شما نقش بسته که بهترین راه این مرور چه روشی است؟

ما پیش از این در یک مطلب در رابطه با مهم ترین مباحث عربی کنکور صحبت کرده ایم. به شما پیشنهاد می کنیم حتما به آن مطلب مراجعه کرده و مباحث مهم عربی برای کنکور را بدانید. با توجه به نوع سوالاتی که در درس عربی کنکور مطرح می شود، متوجه می شوید که تست های عربی بصورت موضوعی است؛ نه درس به درس یا سال به سال. پس بهترین روش مرور و مطالعه و جمع بندی درس عربی کنکور هم، مرور موضوعی آن است. یعنی ابتدا نکات و تست های مهم مربوط به ترجمه را مرور کنید، سپس نکات و تست های مربوط به افعال الی آخر... .

بهترین منبع جمع بندی عربی کنکور

اگر بخواهیم بهترین منبع را معرفی کنیم، ابتدا باید تعریف بهترین منبع جمع بندی عربی را برای شما بگوییم. بهترین منبع جمع بندی برای یک درس، منبعی است که در عین تفاوت نداشتن با کتاب درسی، نکات را بصورت کامل آورده باشد، تست های متداول و خوب کنکور را بصورت طبقه بندی شده برای دانش آموزان آماده کرده باشد و در حالت کلی به راحتی قابل فهم باشد. همچنین یکی از مهم ترین نکات که بسیاری از منابع آن را رعایت نمی کنند این است که به هیچ عنوان نکته اضافی و خارج از کتاب را در خود نیاورده باشد.

ضمنا یکی دیگر از منابعی که همه دانش آموزان آن را در دسترس خود دارند، حاشیه نویسی هایی است که در طول آماده شدن برای کنکور در کتاب های تست و دفترهای یادداشت خود نوشته است.

روش دیگر کتاب های جمع بندی کنکور است و روش پایانی که بسیار مورد استفاده و توجه دانش آموزان است، دوره های نکته و تست یا همایش های یک روزه برای جمع بندی می باشد که معمولا با جزوه خلاصه شده ای  که توسط خود استاد گردآوری شده و حل تست های احتمالی و مهم همراه می باشد.

( برای اطلاع از همایش ها و دوره های نکته و تست استاد ترابی به قسمت همایش ها و کارگاه ها در سایت آکادمی عربی مراجعه کنید.)

حرف آخر

دوران جمع بندی یکی از مهم ترین دوران ها برای هر دانش آموزی است. در این دوره دانش آموز باید با تمرکز بالا درس های از قبل خوانده شده را مرور کند. در صورت امکان در چند آزمون آزمایشی شرکت کند و جواب آزمون را بصورت دقیق بخواند. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر در رابطه با جمع بندی عربی کنکور سوال یا نظر و تجربه ای دارید، در قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.

 

برای مشاهده مقالات و ویدئوهای آموزشی رایگان عربی"اینجا" را کلیک کنید.

آکادمی عربی مهدی ترابی...
ما را در سایت آکادمی عربی مهدی ترابی دنبال می کنید

برچسب : عربی کنکور, عربی, کنکور تجربی, کنکور انسانی, کنکور ریاضی, کنکوری , آموزش عربی, عربی ترابی, آکادمی عربی, جمع بندی عربی, جمع بندی عربی کنکور, نویسنده : آکادمی عربی بازدید : 137 تاريخ : سه شنبه 12 اسفند 1399 ساعت: 20:13